Tito hudební skladatelé se soustředili na zvukovou charakteristiku hudby rozvíjejících prostřednictvím nových nástrojů a zdrojů zvuku, včetně elektronických médií.
Edgard Varese si vysloužil přídomek „otec elektronické hudby“. Skladatel Iannis Xenakis na počátku 50. let pracoval v Le Corbusierově ateliéru, kdy ve 32 letech napsal první velké hudební dílo „Metastasis“. Skladba vznikla v souvislosti s Xenakisovou prací na pavilonu firmy Phillips pro světovou výstavu v Bruselu. Dílo Xenakise-skladatele inspirovalo Xenakise-architekta k vytvoření paralely jeho struktury v hyperbolickém tvaru i materiálu, ze kterého byl pavilon postaven. Zajímavou skutečností, která se váže ke společné historii vzniku skladby i stavby, je fakt, že v pavilonu měla premiéru skladba Poeme Électronique, jejímž autorem je Edgard Varese, kterého lze považovat za přímého předchůdce a nepochybně i za významného inspirátora Xenakisova způsobu tvorby.
PhDr. Martin Flašar, Ph.D. (*1979 Brno) absolvoval na konzervatoři v Brně v roce 1999 v oboru housle. 2005 obhájil diplomovou práci na Ústavu hudebních věd FF MU v Brně. 2010 obhájil dizertační práci na téma „Le Corbusier, E. Varese, I. Xenakis: Poeme électronique (1958). Fakta, kontexty, interpretace“. 2012 byla kniha Poeme electronique nominována na Cenu F. X. Šaldy.
1998-2000 působil v orchestru Janáčkovy opery ND Brno. 2004-11 působil jako redaktor v hudební revue Opus musicum. Od 2011 působí jako odborný asistent na Ústavu hudební vědy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.
Poeme électronique (1958)
Martin Flašar : Le Corbusier a hudba
Ve středu 28. března 2018 v 17:00 hodin se v místnosti B510 uskuteční přednáška muzikologa Martina Flašara, který se zaměří na Le Corbusierovu poválečnou spolupráci s avantgardními skladateli Iannis Xenakis a Edgard Varese.Tito hudební skladatelé se soustředili na zvukovou charakteristiku hudby rozvíjejících prostřednictvím nových nástrojů a zdrojů zvuku, včetně elektronických médií.
Edgard Varese si vysloužil přídomek „otec elektronické hudby“. Skladatel Iannis Xenakis na počátku 50. let pracoval v Le Corbusierově ateliéru, kdy ve 32 letech napsal první velké hudební dílo „Metastasis“. Skladba vznikla v souvislosti s Xenakisovou prací na pavilonu firmy Phillips pro světovou výstavu v Bruselu. Dílo Xenakise-skladatele inspirovalo Xenakise-architekta k vytvoření paralely jeho struktury v hyperbolickém tvaru i materiálu, ze kterého byl pavilon postaven. Zajímavou skutečností, která se váže ke společné historii vzniku skladby i stavby, je fakt, že v pavilonu měla premiéru skladba Poeme Électronique, jejímž autorem je Edgard Varese, kterého lze považovat za přímého předchůdce a nepochybně i za významného inspirátora Xenakisova způsobu tvorby.
PhDr. Martin Flašar, Ph.D. (*1979 Brno) absolvoval na konzervatoři v Brně v roce 1999 v oboru housle. 2005 obhájil diplomovou práci na Ústavu hudebních věd FF MU v Brně. 2010 obhájil dizertační práci na téma „Le Corbusier, E. Varese, I. Xenakis: Poeme électronique (1958). Fakta, kontexty, interpretace“. 2012 byla kniha Poeme electronique nominována na Cenu F. X. Šaldy.
1998-2000 působil v orchestru Janáčkovy opery ND Brno. 2004-11 působil jako redaktor v hudební revue Opus musicum. Od 2011 působí jako odborný asistent na Ústavu hudební vědy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.
Poeme électronique (1958)
Vložil | Šmídek Petr, MgA. Ing.arch. PhD. |
---|---|
Vloženo dne |