Studenti byli rozděleni do čtyř skupin po třech (dva středoškoláci a k nim vedoucí vysokoškolák). Jak se ukázalo, téma tržnice je víc než zajímavé. Debata byla bouřlivá. Argumenty se přebíjely referencemi od nás i ze světa. Nebyly to ale jen příklady z knížek a internetu, nejlepší na celém brainstormingu bylo slyšet studenty, jak si předávají své osobní zkušenosti a zážitky z cest po světě.
Žádný návrh nejde řešit bez návaznosti na okolí, a proto po prohlídce Karlova náměstí se strhla ještě bouřlivější debata ohledně jeho podoby. Někteří se tak pustili do konceptu celého náměstí, někteří se omezili jen na jeho část, ale všichni se shodli, že nejde nejdřív řešit náměstí a pak až tržnici, protože vše jde ruku v ruce a nejdůležitější je mít o celém zásahu ucelenou představu.
Pondělní desetihodinovou práci jsme zakončili filmovým večerem, otevřeným i pro veřejnost, kdy jsme si pustili čtyři krátké dokumenty o práci s veřejným prostorem. Vybrali jsme takové, které přes vtipné ukázky mluvili o zásadních věcech na téma veřejný prostor a život v něm. Úterní podvečerní prezentace byla zakončena velkým potleskem všem, nejen panu řediteli Jiřímu Kurkovi ze Střední školy stavební, který workshop podpořil, ale hlavně studentům, kteří odcházeli s hlavami plnými otázek.
Workshop Třebíč - spolupráce FA VUT se středními školami
V pondělí a úterý 28. a 29. listopadu 2016 probíhal workshop na Střední škole stavební Třebíč ve spolupráci s Fakultou architektury VUT Brno na téma třebíčské Tržnice. Zadání bylo celkem prosté, co je tržnice, co vše se tam odehrává a odehrávat může? Je to jen o koupi a prodeji anebo je něco víc? A co víc může být a jak by mohla vypadat, nachází-li se v srdci okresního města?Studenti byli rozděleni do čtyř skupin po třech (dva středoškoláci a k nim vedoucí vysokoškolák). Jak se ukázalo, téma tržnice je víc než zajímavé. Debata byla bouřlivá. Argumenty se přebíjely referencemi od nás i ze světa. Nebyly to ale jen příklady z knížek a internetu, nejlepší na celém brainstormingu bylo slyšet studenty, jak si předávají své osobní zkušenosti a zážitky z cest po světě.
Žádný návrh nejde řešit bez návaznosti na okolí, a proto po prohlídce Karlova náměstí se strhla ještě bouřlivější debata ohledně jeho podoby. Někteří se tak pustili do konceptu celého náměstí, někteří se omezili jen na jeho část, ale všichni se shodli, že nejde nejdřív řešit náměstí a pak až tržnici, protože vše jde ruku v ruce a nejdůležitější je mít o celém zásahu ucelenou představu.
Pondělní desetihodinovou práci jsme zakončili filmovým večerem, otevřeným i pro veřejnost, kdy jsme si pustili čtyři krátké dokumenty o práci s veřejným prostorem. Vybrali jsme takové, které přes vtipné ukázky mluvili o zásadních věcech na téma veřejný prostor a život v něm. Úterní podvečerní prezentace byla zakončena velkým potleskem všem, nejen panu řediteli Jiřímu Kurkovi ze Střední školy stavební, který workshop podpořil, ale hlavně studentům, kteří odcházeli s hlavami plnými otázek.
Ing.arch. Pavlína Drbálková
Vložil | Šmídek Petr, MgA. Ing.arch. PhD. |
---|---|
Vloženo dne |