Organizátoři soutěže YAA 2018 zvolili téma „Architektonické dílo, které iniciuje společenský život a rozvoj místa“. Pro mladé architekty to znamenalo práci se stavbou, s jejím dopadem na rozvoj společenského života a tím i daného místa. Autoři se tak mohli vracet k zásadní otázce, jak může architektura přispět k lepšímu životu. Ke zpracování svých návrhů si mohli vybrat i z několika objektů a lokalit, které navrhla pro soutěž partnerská města – Praha, Brno, Liberec a Ostrava, či mohli zpracovávat vlastní lokality, které považovali za přínosné, a které splnily kritéria soutěže.
Účelem jubilejního ročníku soutěže bylo jako každoročně pomoci najít mladým tvůrcům místo na současné architektonické scéně, zapojit je do tvorby kvalitního veřejného prostoru, přiblížit architekturu široké veřejnosti a podpořit veřejnou diskusi o architektuře. Ideové studie, přihlášené do této soutěže, vznikaly jak v rámci školních prací pod odborným dohledem vedoucího ateliéru, tak i mimo školní výuku.
YOUNG ARCHITECT AWARD 2018
Výstava představí ukázku toho nejlepšího z jubilejního 10. ročníku architektonické soutěžní přehlídky mapující tvorbu mladých začínajících architektů do 33 let.Organizátoři soutěže YAA 2018 zvolili téma „Architektonické dílo, které iniciuje společenský život a rozvoj místa“. Pro mladé architekty to znamenalo práci se stavbou, s jejím dopadem na rozvoj společenského života a tím i daného místa. Autoři se tak mohli vracet k zásadní otázce, jak může architektura přispět k lepšímu životu. Ke zpracování svých návrhů si mohli vybrat i z několika objektů a lokalit, které navrhla pro soutěž partnerská města – Praha, Brno, Liberec a Ostrava, či mohli zpracovávat vlastní lokality, které považovali za přínosné, a které splnily kritéria soutěže.
Účelem jubilejního ročníku soutěže bylo jako každoročně pomoci najít mladým tvůrcům místo na současné architektonické scéně, zapojit je do tvorby kvalitního veřejného prostoru, přiblížit architekturu široké veřejnosti a podpořit veřejnou diskusi o architektuře. Ideové studie, přihlášené do této soutěže, vznikaly jak v rámci školních prací pod odborným dohledem vedoucího ateliéru, tak i mimo školní výuku.
Vložil | Toman Radek, Ing. arch. |
---|---|
Vloženo dne |