|
Modernizace a inovace výuky |
|
KalendářProjekt je rozčleněn do tří fází. červen – prosinec 2006 První fáze představuje přípravné práce spojené s vytvořením týmu a seznámení všech pracovníků s cíli a výstupy projektu, V rámci této fáze dojde k definici kompetencí jednotlivých členů týmu a bude provedeno první proškolení (za spolu-činnosti partnera) pro dosažení srovnatelných znalostí problematiky u všech členů pracovního týmu. V této přípravné fázi se zapojí pracovník IT, jehož úkolem bude upřesnění požadavků na IT a nové GUI. Ukončení první fáze bude zakončeno certifikací autorů metodik prvního stupně. leden – prosinec 2007 Druhá fáze bude fází bude fází tvůrčí a bude zahrnovat dva komponenty. Postupně dojde k tvorbě obecné metodiky v elektronické podobě za spoluúčasti partnera a v návaznosti na tuto metodiku budou rozpracovávány metodiky speciální pro jednotlivé obory. Současně bude vytvořeno pracovníky GUI a připraveno pro vkládání metodických pomůcek. GUI bude sloužit jak učitelům, tak studentům, protože do něj budou postupně vkládány výukové materiály technicky orientovaných předmětů na oboru architektura. Tyto studijní kurzy budou zpracovány jako součást pracovních povinností učitelů. Důvodem je dlouhodobý časový horizont přesahující dobu trvání projektu a skutečnost, že testování LMS je možné velmi dobře provést na úrovni metodik. Ty budou zpracovány formou E-learningových kurzů s řadou zpětně-vazebných prvků a na základě principů distančního vzdělávání. Druhá fáze bude zakončena vnitřním oponentním řízením na VUT v Brně. leden – červen 2008 Poslední fáze bude testovací a diseminační. V tomto období bude vytvořena pilotní skupina za zájemců o tvorbu výukových materiálů z řad učitelů a doktorandů, kteří formou "critical readers" budou na standardizovaných formulářích vytvářet zpětnou vazbu projektu. Informace o projektu bude uveřejněna na webových stranách VUT v Brně a ve spolupráci s partnerem bude ve dvacátém měsíci trvání projektu uspořádán diseminační seminář, na který bude určen učitelům VUT a ostatních technických VŠ. |